Markets

Los Angeles Times publisher under fire after NPR report

Los Angeles Times publisher under fire after NPR report

As an executive at Alta Vista in 2001, according to the NPR report, Levinsohn was sued alongside other defendants in a sexual harassment and sexual discrimination case.

Tronc is spending an outsize amount on salaries and perks for its executives, they say, including an "eye-popping" $8.1 million paid to Tronc CEO Justin Dearborn a year ago, more than $4 million spent on a private jet for Tronc chairman Michael Ferro and other costs on executives they say are much higher than what comparable publishers spend.

The editors also said they are aware of "additional, credible reports" of misconduct.

Levinsohn was hired at the Los Angeles Times in August. Folkenflik's NPR story covers various portions of Levinsohn's career, including his time at Yahoo.

During a second lawsuit in 2006, at a time when Levinsohn was a News Corp executive, Amber Tribble a video producer claimed her boss, who was a Levinsohn subordinate, had sexually harassed her.

Levinsohn was put in charge of the paper just five months ago. At a lunch for the publication The Hollywood Reporter, Levinsohn once referred to the male guests with a derogatory word for gay men. Meanwhile, the company that eventually became Tronc has lurched from bankruptcy to a spinoff to a change in ownership and, finally, a new name in under a decade. "Tronc and its board of directors must be held accountable for their failure to properly vet Levinsohn for one of the most important positions at the company and in American journalism".




The media business said through a prepared statement that it expects all its employees to act in a manner that supports a culture of inclusion and diversity, and appropriate action will be taken to address behavior that does not meet these expectations.

The investigation into Levinsohn's behavior comes at a particularly touchy time for the newspaper.

Newsroom employees at The Los Angeles Times voted overwhelmingly on Friday to unionize in what advocates are calling "a historic day". But the Times newsroom is speaking up loudly.

The letter also attempted to raise suspicion about union leaders who may say "they can protect against layoffs", and listed unionized newsrooms where layoffs have recently occurred, including HuffPost.

A group of 12 senior editors at the Times also signed a statement saying his alleged behavior is "unacceptable and jeopardizes The Times' 136-year legacy of integrity", NPR's Folkenflik reported on Twitter. The long-complicated relationship between company and company town was highlighted by last fall's ban of Times journalists by Disney in the wake of an investigative series about Disneyland and its close ties with the city of Anaheim.